نوشته شده توسط : الهه کلباسی


ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
سوالات چهارم یکی از دبستانهای کشور ترکیه


:: بازدید از این مطلب : 1923
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
شجره نامه کورش کبیر !!!


:: بازدید از این مطلب : 2205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
سوالهای کاربردی علوم یکی از دبستانهای امارات


:: بازدید از این مطلب : 2014
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

ریاضی

26. اختلاف بزرگترین و کوچکترین عدد پنج رقمی کا با ارقام 1 و 6 و 0 و 2 و 7 می توان نوشت، کدام است؟

الف- 69543 ب- 65943 ج- 65493 د- 65394

27. عدد سه میلیارد و دو میلیون و ده کدام است؟

الف- 3002000100 ب- 30000200010 ج- 3000200010 د- 3002000010

28. حاصل عبارت زیر کدام است؟

.........= 216 – (254 × 162)

الف- 40923 ب- 40932 ج- 40392 د- 40910

29. به کدامیک از اعداد زیر 789 واحد اضافه کنیم تا حاصل کوچک ترین عدد 6 رقمی شود؟

الف- 99222 ب- 99211 ج- 99201 د- 99210

30. درون نقطه چین(....) چه عددی باید نوشت تا تساوی درست شود؟ ..... × 8 = (5 × 8) – (12 × 8)

الف- 6 ب- 7 ج- 8 د- 17

31. دو خط که فاصله بین آنها در تمام نقاط به یک اندازه باشد چه نامیده می شود؟

الف- وتر ب- عمود منصف ج- عمود د- موازی

32. قیمت یک مداد 158 تومان است. برای خرید 185 عدد مداد چند تومان باید بپردازیم؟

الف- 39203 ب- 29230 ج- 29330 د- 39230

33. خسرو 12 ساله است. سن برادر او از 3 برابر سن او 8 سال کمتر است. برادر خسرو چند سال دارد؟

الف- 36 ب- 26 ج- 28 د- 27

34. هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع موازی داشته باشد چه نام دارد؟

الف- مربع ب- مستطیل ج- ذوزنقه د- لوزی

 

35. کامیونی 75 کیسه ی 45 کیلوگرمی گندم و 72 کیسه ی 38 کیلوگرمی برنج حمل می کند. وزن بار این کامیون چقدر است؟

الف- 16111 ب- 51111 ج- 61111 د- 6111

36. مجموع سن بیژن و اسفندیار روی هم 32 سال است. 2 سال دیگر مجموع سن آنها چقدر است؟

الف- 34 ب- 35 ج- 36 د-37

37. هر تخم مرغ در 5 دقیقه می پزد. 6 تخم مرغ درهمان ظرف و با هم چند دقیقه می پزد؟

الف- 5 دقیقه ب- 20 دقیقه ج- 30 دقیقه د- 10 دقیقه

38. نیم ساز هر زاویه . . . . . . . . . است که زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند.

الف- خط راستی ب- نیم خطی ج- پاره خطی د- ضلعی

39. برای رسم متوازی الاضلاع با استفاده از پرگار و گونیا از پرگار چند بار استفاده کنیم؟

الف- یک بار ب- دو بار ج- سه بار د- چهار بار

40. در عدد «دو میلیون و چهل و سه» ارزش مکانی کدام گزینه از همه کمتر است؟

الف- 2 ب- 43 ج- 3 د- 0

 


 

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
خزانه سوال کلاس چهارم ابتدایی


:: بازدید از این مطلب : 2893
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

 



:: بازدید از این مطلب : 2278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی


تصویر سوم:

اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه در عکس پیدا کنید، نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آنرا پیدا کنید،پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر بشود.

(صورت 1 دانه است پس به دنبال یک دانه باشید)



:: بازدید از این مطلب : 1788
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی


 

تصویر دوم:

تست هوش تصويري(درخت)

اگر بین ۰ تا ۵ تصویر صورت پیدا کردید – سبک مغز

اگر ۶ یا ۷ تصویر صورت پیدا کردید – کند ذهن

اگر ۸ یا ۹ تصویر صورت پیدا کردید – معمولی

اگر ۱۰ یا ۱۱ تصویر صورت پیدا کردید – خیلی خوب



:: بازدید از این مطلب : 1557
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
تاريخ : سه شنبه دوم خرداد 1391 | 19:33 | نویسنده : pooya saedi

 

با پیدا کردن این چهره ها میتونید میزان هوشتون رو یه تخمینی بزنید.

تصویر اول:

توی این تصویر ۹ انسان مخفی شدن.

با پیدا کردن ۶ تا از اون ها میتونی از داشتن یه هوش معمولی خیالتون راحت بشه.

 

اگه هفتمی رو پیدا کردی متوجه میشی هوشت از حد معمول بالاتره و اگه هشتمی رو پیدا کردی خیالت از داشتن یه هوش تقریبا خوب تخت تخت بشه و اگه نهمی رو پیدا کردی باید بهت تبریک بگیم چون تو از دسته افراد خیلی باهوش به حساب میایی.



:: بازدید از این مطلب : 1420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
خزانه سوال علوم کلاس چهارم ابتدایی


:: بازدید از این مطلب : 2081
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

واحد های شمارش

باب = واحد شمارش خانه و مغازه

نفر= واحد شمارش آدم – شتر

بار = واحد شمارش كالای بسته بندی شده


برگ = واحد شمارش كاغذ بدون جلد


بند = واحد شمارش دسته‌ی كاغذ

نخ = واحد شمارش سیگار تکی

بکس =واحد شمارش کبریت و سیگار (10بسته)


تخته= واحد شمارش قالی- فرش – پتو


واحد = شمارش پارچه توپ


تیر = واحد شمارش فشنگ


ثوب = واحد شمارش لباس دوخته


جام= واحد شمارش شیشه و آینه


جفت= واحد شمارش كفش جوراب ، دستكش


جلد= واحد شمارش كتاب


جین= واحد شمارش مداد قرقره ، دكمه وکبریت بسته 10تایی و....


حب = واحد شمارش قرص ، قند ، آب نبات


حلقه= واحد شمارش فیلم ، لاستیك ، چاه


دانه = واحد شمارش بادام- مهره- گردو و.....


دست = واحد شمارش مبل ،لباس، ظروف


دستگاه = واحد شمارش رادیو ، تلویزیون ، دوربین


دسته = واحد شمارش گل و گیاه


دوجین =واحد شمارش بسته های ۱۲ تایی


دهنه =واحد شمارش مغازه


رأس =واحد شمارش حیوانات اهلی حرام گوشت


رشته= واحد شمارش قنات ، گردن بند،تسبیح


سر =واحد شمارش گاو ، گوسفند ، گله


سكه =واحد شمارش انواع پول فلزی


شعله= واحد شمارش لامپ ، شمع


شیشه= واحد شمارش ظروف مایعات


طاقه= واحد شمارش پارچه


عراده= واحد شمارش توپ ، تانك


فال= واحد شمارش چند عدد گردو


فروند= واحد شمارش وسیله‌ی نقلیه‌ی هوایی ، دریائی


فقره =واحد شمارش چك ، سفته ، اسناد


قبضه= واحد شمارش چاقو ، تفنگ ، مسلسل

 




 

 



:: بازدید از این مطلب : 1733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
حتی به چشمان خودتان هم اعتماد نکنید

شاید دچار خطای دید شده باشید


به عکس زیر خوب نگاه کنید: فکر میکنید عکس زیر یک عکس متحرک است یا ثابت؟؟؟


اشتباه نکنید این خطای دید شماست که آنرا متحرک جلوه میدهد

 

                                                 موفق باشید :کلباسی



:: بازدید از این مطلب : 1671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
از نظر یونسکو:

آموزش و پرورش بر چهار پایه استوار است:

1- یاد دادن برای دانستن

2- یاد دادن برای کاربستن

3- یاد دادن برای زندگی کردن

4- یاد دادن برای درکنارهم زیستن.

آموزش بر سه پایه استوار است:

1- قلب

2- سر

3- دست

قلب محصول ایجاد :انگیزش و برقراری ارتباط میان معلم و دانش آموز . سر محصول اندیشه و تفکر معلم و دانش آموز . دست ترکیبی از سر و قلب است ، یعنی کاربستی و کاربردی کردن آموخته ها.

پرورش(تربیت) بر سه پایه استوار است:

1- صبر

2- صبر

3- صبر



:: بازدید از این مطلب : 1562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

موسيقي مي تواند، روح را برانگيزد ياآرام سازد.

نقاشي مي تواند چشم نواز باشد.

شعر مي تواند عواطف واحساسات را تحريك كند .

منطق ميتواند روش درست انديشيدن رابه ما بياموزد.

مهندسي مي تواند ، زندگي مادي مارابهبود بخشد.

اما رياضيات همه ي اين ارزش ها را عرضه مي دارد، سرور وسرآمد همه ي دانشهاي اكتسابي بشر رياضياتست وقلب رياضيات (حل مساله ) مي باشد.

دریافت کد سخنان جالب



:: بازدید از این مطلب : 1678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

آموزش حل مسأله

آيا حل مسأله آموزش دادني است؟ يكي از دلايل فقدان طرحي براي آموزش حل مسأله به دانش‌آموزان، اين است كه آموزشگران رياضي تا چندين سال پيش معتقد بودند كه حل مسأله آموزش دادني نيست بلكه يك هنر يا ويژگي و توانايي است كه بعضي از انسا‌ن‌ها دارند و بعضي ندارند. بنابراين هيچ كس تلاش براي حل مسأله به دانش‌آموزان نمي‌كرد. اما تعداد كساني كه درمورد آموزش حل مسأله تحقيق مي‌كنند بيشتر است. يكي از افرادي كه در مورد چگونگي حل مسأله و آموزش آن تحقيق كرد، جرج پوليا است. حاصل كار او در كتاب «چگونه مسأله حل كنيم» منتشر شد. مرحوم احمد آرام اين كتاب را ترجمه كرده است. او در مقدمه كتاب خود مي گويد: « من يك رياضيدان هستم. متخصص آموزش رياضي نيستم، اما علاقه‌مندم بدانم چرا من مي‌توانم مسأله رياضي را حل كنم و ديگران نمي‌توانند؟ چرا بعضي از دانشجويان مسأله رياضي را حل مي‌كنند ولي بعضي نمي توانند؟ او همين سؤال ها را دنبال كرد و مدلي براي تفكر حل مسأله و آموزش راهبردها ارائه كرد. پوليا دو حرف اساسي دارد. 1- مدل چهار مرحله اي براي تفكر حل مسأله 2- آموزش راهبردها كه البته نكته دوم در آموزش اهميت بيشتري دارد.

 

مدل چهار مرحله‌اي پوليا

فرآيند تفكر حل مسأله براي افراد مختلف متفاوت است. پوليا تلاش كرده تفكر حل مسأله را به نوعي مدل سازي كند. او الگويي چهار مرحله‌اي را مطرح كرده است. در فرآيند حل مسأله اين چهار مرحله چهار گام طي مي‌شوند تا يك مسأله رياضي به طور كامل حل شود. مدل چهار مرحله‌اي او به اين شكل است:

1- فهميدن مسأله

گام اول حل مسأله فهميدن آن است. اين گام نشان مي‌دهد، مسأله وقتي مسأله است كه نكته‌اي براي فهميدن

داشته باشد. فهميدن مسئله يعني تشخيص داده ها و خواسته هاي آن و درك ارتباط بين آنها. فهم يك مسأله در واقع بخش اصلي فرآيند حل مسأله است. مسأله‌هاي پيچيده حل نمي شوند. چون اغلب در فهم آنها مشكل داريم. اغلب دانش آموزان در فهميدن مسأله اشكال دارند. يكي از دلايل آن اشكال در درك مطلب عبارات صورت مسأله است. معلمان مي‌توانند براي طي كردن اين گام، سؤال‌هاي گوناگوني مطرح كنند به نمونه‌هاي زير توجه كنيد:

داده‌هاي مسأله چيست؟

خواسته‌هاي آن كدامند؟

مسأله را به صورت خلاصه بيان كنيد.

مسأله را به زبان و بيان خود توضيح دهيد و دوباره تكرار كنيد.

مسأله را به صورت نمايشي اجرا كنيد.

مسأله را با شكل‌ها و يا اشياء مدل سازي كنيد.

آيا معني واژه‌ها، لغات و اصطلاحات به كار رفته در مسأله را مي‌دانيد؟

سؤال‌ها و توصيه‌هايي از اين دست كمك مي كنند، دانش‌آموز در مورد مسأله بهتر فكر كند و معلمان نيز مطمئن شوند كه آنها مسأله را درك كرده‌اند.

2- طرح ريزي كردن

در اين طرح مسأله از ابعاد متفاوت رياضي بررسي مي‌شود. يعني تعيين اين كه مسأله به كدام يك از شاخه‌هاي هندسه، كسر، جبر، و ... مربوط است. چگونه مي‌توان آن را مدل سازي كرد؟ كدام روش يا راهبرد براي حل آن مناسب‌تر است؟ در اين مرحله ممكن است مجبور شويم به گام فهميدن برگرديم و اين افت و برگشت تا پيدا كردن يك راه حل مناسب ادامه مي‌يابد. در آموزش ابتدايي آن چه بيشتر از همه براي دانش‌آموزان معني دارد، تشخيص روش يا راهبرد مناسب براي حل مسأله است. به همين دليل اين گام را به انتخاب راهبرد مي‌شناسيم. راهبرد يعني يك روش يا

راه حل عام كه در بسياري از مسائل كاربرد دارد. آموزش راهبردهاي حل مسأله، در واقع مهم‌ترين بخش حل مسأله است كه براي آموزش هنر حل مسأله راهي به دانش آموزان نشان مي‌دهد و آشكار مي‌سازد.

3- حل مسأله

در گام سوم، وقتي راهبرد مناسب براي حل مسأله مشخص شد، به حل آن اقدام مي كنيم، هنگام حل مسأله ممكن است به اين نتيجه برسيم كه راهبرد انتخاب شده مناسب نيست و به حل مسأله منجر نمي شود. بنابراين بايد به گام دوم برگرديم و راهبرد تغيير دهيم. يا حتي مجبور شويم براي فهميدن بخش‌هايي از مسأله به گام اول برگرديم.

حل مسأله صرفاً نوشتن عمليات و عبارت‌هاي رياضي نيست، گاهي با انتخاب راهبرد، رسم شكل و كشيدن يك شكل مناسب مسأله به طور كامل حل مي‌شود و ديگر نيازي به نوشتن عمليات نيست. يا حدس زدن پاسخ مسأله و آزمايش آن، خواسته مسأله را مشخص مي‌كند. در حالي كه عمليات و راه حل مستقيمي براي رسيدن به جواب ننوشته ايم.

4- نگاه به عقب

گام چهارم را اغلب دانش‌آموزان و معلمان طي نمي‌كنند. به عبارت ديگر پيدا كردن پاسخ و حل رياضي مسأله را پايان كار مي‌دانند در حالي كه در فرآيند حل مسأله گام نگاه به عقب اهميت زيادي دارد. اين مرحله جلوه‌ها و معني‌هاي متفاوتي دارد. تفسير و ترجمه جواب رياضي مسأله در دنياي واقعي، بررسي منطقي بودن پاسخ و اين كه جواب به دست آمده همان خواسته مسأله است يا نه بررسي صحت عمليات انجام شده بررسي مجدد مراحل مسأله، تطبيق شرايط مورد نظر مسأله با پاسخ به دست آمده، بررسي مسأله با يك راهبرد يا راه حل ديگر و در نظر گرفتن ساير حالت‌ها و شرايط براي مسأله، نمونه‌هايي از كارهايي هستند كه مي‌توان در گام آخر انجام داد.

 

راهبردهاي حل مسأله

چند نكته:

1- زماني كه آموزش يك راهبرد مورد نظر است، از دانش‌آموزان مي‌خواهيم، مسأله‌هاي داده شده را فقط با همان راهبرد مورد نظر حل كنند تا با آن به طور كامل آشنا شوند. اما با گذشتن از آموزش راهبردها درهنگام حل مسأله آنها مي‌توانند از هر راهبردي كه مايل هستند مسأله را حل كنند. به اين ترتيب، يك مسأله مي‌تواند با راهبردهاي متفاوت در كلاس حل شود. در صورتي كه اين اتفاق دركلاس بيفتد باعث خوشحالي و سربلندي معلم خواهد شد.

2- آموزش راهبرد يعني فراهم كردن شرايط و موقعيتي كه دانش‌آموز درك كند، راهبرد مورد نظر براي حل مسأله كارآيي دارد.

3- تعداد راهبرد زياد است اما آموزش تعداد زيادي راهبرد به دانش‌آموزان طبق تحقيقات انجام شده مناسب نيست. زيرا مانع تفكر و خلاقيت دانش‌آموز خواهد شد. در اين جا چند راهبرد بررسي مي‌شوند:

الف: راهبرد رسم شكل: طبيعي‌ترين راهبردي كه به ذهن دانش آموز مي رسد رسم شكل است. بسياري از مسائل با كشيدن شكل مناسب يا مسأله به طور كامل حل يا راه حل آنها آشكار مي‌شود. اغلب معلمان اين راهبرد (راه حل) را در حل مسأله‌ها از دانش‌آموزان نمي‌پذيرند به همين دليل اين راهبرد طبيعي كم‌كم كنار گذاشته مي‌شود. مثال زيرنشان مي‌دهد، چگونه مي‌توان از اين راهبرد در حل مسأله‌اي استفاده كرد.

«در يك مزرعه 20 مرغ وگاو وجود دارد . تعداد پاهاي آنها 56 عدد است. چند مرغ و چند گاو در اين مزرعه وجود دارند؟» اين مسأله با استفاده از راهبردهاي رسم شكل، با اطلاعات دانش‌آموزان كلاس دوم دبستان قابل حل است.

- ابتدا 20 دايره به جاي سرها مي‌كشيم. براي هر كدام 2 خط (2پا) درنظر مي‌گيريم تا اين جا مي‌شود 40 پا، 16 پاي باقيمانده را با اضافه كردن 2 تا 2 تا رسم مي‌كنيم.

ب) راهبردهاي زير مسأله: مسأله‌هاي پيچيده و چند هدفي معمولاً از چند مسأله ساده تشكيل شده‌اند. گاهي حل يك مسأله و يا زنجيره‌اي از زير مسأله‌ها به حل مسأله اصلي منجر مي‌شوند. تشخيص زير مسأله‌ها و حل آنها، راهبرد مهمي براي حل مسأله‌هاي تركيبي است. مسأله زير با استفاده از اين راهبرد حل شده است:

 

منابع :

- عباس زادگان، سيد محمد، ارائه الگويي در برنامه درسي رياضيات جديد، فصلنامه تعليم و تربيت، شماره 4، سال 1364، ص 37.

- گروه رياضي كاربردي، واژه نامهٌ رياضي، انتشارات جهاد دانشگاهي صنعتي شريف، چاپ پنجم، تير 1369.

- شیخ‌زاده، مصطفی و مهر محمدی، محمود 1383، نرم‌افزار آموزشی ریاضی ابتدایی بر اساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان اثر بخشی آن، نوآوری‌های آموزشی، سال سوم، شماره 9.

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 2020
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

اگر فرصت داشتم که کودکم را دوباره بزرگ کنم

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، به جای آن که انگشت اشاره‌ام را به سوی او بگیرم، در کنارش می‌نشستم، انگشت‌هایم را در رنگ فرو میبردم و با او نقاشی می‌کردم.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، بیشتر از آنکه به ساعتم نگاه کنم، به او نگاه می‌کردم.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، به جای اصول راه رفتن، اصول پرواز کردن و دویدن را با او تمرین می‌کردم.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، ازجدّی بودن دست بر می‌داشتم و بازی را جدّی می‌گرفتم.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، با او در مزارع می‌دویدم و با هم به ستارگان خیره می‌شدیم.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، کمتر سخت می‌گرفتم و بیشتر تأییدش می‌کردم.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، اوّل احترام به خودش را به او می‌آموختم بعد احترام به دیگران را.

اگر فرصت داشتم که کودکم را دو باره بزرگ کنم، بیشتر از آن که عشق به قدرت را یادش بدهم، قدرت عشق را یادش می‌دادم.

                                               به امید انکه فرصتها را غنیمت شماریم:کلباسی



:: بازدید از این مطلب : 2097
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

مثال را که بخوانید می‌توانید کمی در ابراز وجود کردن تواناتر شوید .

 

* صرف شام در رستوران

علی و سارا برای صرف شام به رستوران گران قیمتی رفته‌اند . علی سفارش مرغ نیم پزی داده است اما وقتی گارسون مرغ را می‌آورد علی متوجه می‌شود که مرغ اورا بیش از‌اندازه سرخ کرده‌اند . علی می‌تواند به ۳ شکل از خود واکنش نشان دهد .

 

بدون ابراز وجود

علی به سارا غر می‌زند و می‌گوید : مرغ او بیش از‌اندازه سرخ شده و سوخته و دیگر به این رستوران نمی‌آید اما وقتی گارسون از او می‌پرسد : آیا غذا مطابق میل شماست : علی می‌گوید : نه متشکرم

نتیجه :

شام و شب او خراب می‌شود و او از اینکه اعتراضی نکره و حرفی از سرخ شدن بیش از‌اندازه مرغ نزده خشمگین می‌گردد .

 

پرخاشگرانه

علی با عصبانیت گارسون را به سر میز فرا می‌خواند و با صدایی بلند و به طرزی غیرمنصفانه از اینکه مرغ او سرخ شده است با فریاد اعتراض می‌کند .

لحن او در نظر گارسون خنده دار است و همسرش هم خجالت زده می‌شود .

نتیجه :

غذای او عوض می‌شود اما خجالت کشیدن همسرش میان آن دو برخورد به وجود می‌آورد . گارسون هم احساس میکند تحقیر شده است و شب بدی برای هر دوی آنها بوجود می‌آید .

 

اما مهارت ابراز وجود

علی گارسون را صدا می‌زند و به او می‌گوید که مرغ نیم پز سفارش داده است و بعد سرخ شدن بیش از‌اندازه مرغ را به او نشان می‌دهد .

علی مؤدبانه و در ضمن قاطعانه از گارسون می‌خواهد که مرغ را به آشپزخانه برگرداند و به جای آن مرغ نیم پز را که قبلاً سفارش داده بیاورد .

نتیجه :

گارسون از اشتباهی که صورت گرفته عذرخواهی می‌کند و پس از چند دقیقه مرغ نیم پزی را برای او می‌آورد . و از اینکه مشتریش راضی بوده خوشحال می‌شود .

 

علی و سارا از صرف شام در رستوران لذت می‌برند .

علی احساس می‌کند از طرز برخورد خود راضی است .

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 1378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

در آموزش مهارت های زندگی چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟

• متکلم وحده نباشیم.

• با طرح سئولات متعدد کودکان را وادار به تفکر نماییم.

• از سئوالات باز وتشریحی استفاده کنیم.

• در طول آموزش به احساسات کودک توجه کنیم .

• همه ی کودکان را در فعالیت ها شرکت دهیم .

• به هیچ وجه اهداف آموزشی جلسه را در ابتدای جلسه به کودکان نگوییم .

• اجازه دهیم کودکان با انجام فعالیت ها ، اهداف آموزشی را پیدا کنند.

• به کودکان فرصت انتخاب کردن ، تصمیم گیری وارائه راه حل درمورد مسائل روز مره داده شود.

• مهارتهاي زندگي را در چه دوره زماني اجرا كنيم؟

•• منابع :

• مهارت های زندگی ،دکتر محسن فراهانی

• مهارت های زندگی دوره پیش از دبستان

• کرامت و مهارت در زندگی دوره ابتدایی (راهنمای برنامه آموزش ویژه معلم)

• اینترنت

 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 1791
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

یکی از روشهای خلاقیت که می توان آن را در آموزش و پرورش و در روشهای مشارکتی از آن بهره جست، روش یوسلو است که دارای 8 مرجله می باشد:

1. تصمیم برای خلق

2. جمع آوری اطلاعات

3. کسب تجربه و فکر درباره روشها

4. بررسی ایده ها

5. ایجاد ایده های نو

6. ترکیب ایده های خود با دیگران

7. ارزیابی ایده ها

8. اجرا.

 

                                                                              موفق باشید: کلباسی



:: بازدید از این مطلب : 1774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

 

افزايش مهارتهای دانش آموزان در مقطع ابتدایی در زمینه های ذیل می باشد:

- برقراري رابطه موثر با ديگران

- برقراري رابطه بين فردي سازگارانه (1)

- تصميم گيري(2)

- حل مسئله (3)

- تفكر خلاق(4)

- تفكر نقادانه (انتقادي) (5)

- خود اگاهی(6)

- شناخت و درك هيجانات خود و ديگران

- مقابله با هيجانات شديد شامل خشم ، سوگ

- مقابله با استرس(7)

- همدلي با ديگران (8)



:: بازدید از این مطلب : 2402
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
 

مطالعه تطبیقی برنامه مهارت­های زندگی دوره ابتدایی کشور ایران با چند کشور جهان

علی اصغر اسماعیل زاده، علیرضا مطلبی فرد، مهدی سلطانی

چکیده:

پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی برنامه آموزش آداب و مهارت­های زندگی دوره ابتدایی در نظام­های آموزشی ایران و به منظور ارائه راهکارهای عملی مناسب صورت گرفته است. این تحقیق در چارچوب رویکرد­های پژوهش کیفی انجام شده است. برای دست یابی به هدف مطرح شده در پژوهش از بررسی تطبیقی(با استفاده از رویکرد جورج بردی) استفاده شده است. نمونه انتخاب شده برای پژوهش عبارت بودند از کشورهای "ایران، کانادا، آمریکا، هند، مالزی، ویتنام که برنامه مهارت­های زندگی آنها با استفاده از روش تحلیل محتوای اسناد موجود مورد بررسی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از تحلیل محتوای اسناد از روش همجواری اطلاعات و استخراج شباهت­ها و تفاوت­ها استفاده گردیده و در نهایت40 شاخص آموزش مهارت­های زندگی برای دوره ابتدایی در سه محور مهارت­های فردی، مهارت­های اجتماعی و مهارت­های مربوط به محیط زیست استخراج شد. نتایج بدست آمده از پژوهش نشان داد که برنامه مهارت­های زندگی ایران دارای نقاط قوتی چون توجه به مسائل معنوی، فضایل اخلاقی، توجه به حجب حیا، توجه به محیط زیست است که در برنامه سایر کشورها کمتر به آن پرداخته شده است و این در حالی است که در برنامه­ مهارت­های زندگی ایران شاخص­های چون برقراری ارتباط، تصمیم­گیری، هدف گزینی، لزوم فعالیت­های فیزیکی، خلاقیت، تفکر انتقادی، توجه به علایق و لزوم فعالیتهای فیزیکی مورد غفلت قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 1437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
 

همگي ما همزمان با تحصيل در مدارس، درسهايي از زندگي نيز مي آموزيم كه هردوي آنها مهم است .

مشكل اصلي اين است كه زندگي قبل از ما هم جريان داشته و ما را هم مانند ديگران در مسيرش با خود مي برد و اين در حالي است كه ما تازه در ابتداي يادگيري و كسب معلومات لازم براي زندگي هستيم و تنها اميدواريم كه روزي به همه ي جوانب دست پيدا كنيم ، پس بطور منطقي دانش ما هميشه عقب تر از زندگي است.

در اينجا به درسهايي از زندگي اشاره كرده ايم كه براحتي مي توانيد از آنها بهره بگيريد:

1- طبق گفته Richard Carlson " چيزهاي بي ارزش را نچشيد "،
اين بدان معني است كه خيلي از مردم خود را درگير استرس و به انجام رساندن كارهاي بي ارزش مي كنند كه در نهايت در مقابل اهداف اصلي زندگي ، هيچ ارزشي ندارند وقتي آنقدر خود را درگير اين مسائل كوچك مي كنيم ديگر جايي براي نيل به آرزوهايمان باقي نگذاشته ايم و از لحظات خود هيچ لذتي نمي بريم.


2-"زندگي غير قابل پيش بيني است " و ممكن است هر لحظه شما را در شيب وفراز قرار دهد " .
فقط بگوييد "هرگز" و بعد ببينيد چه اتفاقي مي افتد . براي مقابله با گره هايي كه زندگي در مسير شما قرار داده است ، تنها با ذهني باز و
خوش بين ، به آنها خوش آمد بگوييد !!

3- خسته كننده ترين واژه در هر زبان " من " است .
بله تصور اين است كه تكرار اين كلمه اعتماد به نفس را بالا مي برد. ولي خوب! بيشتر وقتها همه ي آن چيزيي كه در مورد خود با تكرار " من " توضيح و تعريف مي كنيد، واقعيت ندارد! اينكه يك نفر دائما" از خود و فضايل خود تمجيد و تفسير كند ، بسيار خسته كننده و يكنواخت است . اين حالت "خود محوري " است نه "اعتماد به نفس "


4-انسانيت مهم تر از ماديات است .
اهميت روابط اجتماعي بسيار مهم تر از درجات مادي است كه هر كدام از ما در
مسير آرزوها به آنها مي رسيم. بدون محبت و عشق و حمايت خانواده و دوستان در زندگي ، موفقيت هاي مادي ، خيلي لذت بخش نخواهد بود. با ايجاد تعادل در ملاك هاي برتري و ارزش هاي خود ، از ثبات زندگي بيشتري بهره خواهيد برد.

5- به غير از خودتان ، هيچ كس ديگر نمي تواند شما را راضي كند !
رضايت و راحتي ذهن شما تنها به عهده خودتان است ! بله ، روابط اجتماعي ، زندگيمان را پر بار تر مي كند ، اما خوب ، شايد اين روابط به تنهايي باعث
شادكامي و رضايت شما نشود.

6- درجه كمال و شخصيت
كمالات براي هر شخص زيباست . كلام و اعمال نيك ، به دنبال خود ، اعتماد و
اطمينان دوستان را در پي دارد . براي رسيدن به اين درجه ، تلاش كنيد .

7- بياموزيد كه خود ، ديگران و حتي دشمنان خود را ببخشيد.
انسان جايز الخطاست ، همه ما اشتباه ميكنيم ، ولي با كينه توزي و يادآوري صدمات گذشته ، تنها اين خودمان هستيم كه از زندگي لذت نمي بريم نه ديگران !!

8- "خنده" داروي هر "درد" است .
با خوشرويي و تبسم ، دردهاي خود را درمان كنيد.

9- تغذيه خوب ، استراحت ، ورزش و هواي تازه ، را فراموش نكنيد.
سلامتي خود را دست كم نگيريد . با رعايت اين نكات ، از وضعيت جسمي ايده آل خود ، لذت ببريد.

10- اراده اي مصمم ، شما را به هر چيزي كه مي خواهيد ، مي رساند .
هرگز تسليم نشويد و به دنبال رسيدن به آرزوها و اهداف خود تلاش كنيد.

11- تلويزيون ، ذهن ما را بيشتر از هر چيزي نابود مي كند !
از تلويزيون كناره گيري كنيد و با ورزش ، مطالعه و يادگيري ، ذهن خود را فعال كنيد.

12- شكست را بپذيريد .
هر كسي در زندگي ممكن است بارها و بارها شكست بخورد. شكست آموزنده است به ما ياد مي دهد كه چطور متواضع باشيم و راه درست تري را براي جبران آن انتخاب كنيم . توماس اديسون با شكستهاي متمادي توانست به هدف خود برسد ، او مي گفت :" من شكست نخوردم ، تنها ده ها هزار راه را امتحان كردم كه برايم مفيد نبود ! و به نتيجه نرسيد !"

13- از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيريد .
يكي از بودائيات پير چنين مي گويد :" يك مرد دانا كسي است كه از اشتباهات خود درسي نيك بياموزد و اما داناتر كسي است كه از اشتباهات ديگران درس عبرت بگيرد".

14- از محبت به ديگران دريغ نكنيد .
زندگي كوتاه است و پايان آن نامعلوم . پس سعي كنيد محبت كنيد تا محبت ببينيد .

15- آنچنان زندگي كنيد كه گويي روز آخر عمرتان است !!!
همواره سعي كنيد بهترين و مهربان ترين همسر ، رفيق و حتي مهربانترين و بهترين رئيس باشيد ، تا زمان وداع با اين دنيا به دنيايي زيباتر دست يابيم.

 

                                   امیدوارم زندگی خوبی داشته باشید :کلیاسی



:: بازدید از این مطلب : 1618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

مبعث رسول خدا حضرت محمد (ص)

بر تمامی مسلمین جهان مبارک باد.

یا محمّد (ص) عشـــق تو آب حیاتــم میدهد

ذکـــــر نـام اکبرت از غــــم نجـــــاتم میدهد

 

گـــنــبد ســـبز مــدینــه کـــعـــبه ی دوم بود

آرزوی دیـــدنــــش صـبر و ثــــبـــاتم میدهد



:: بازدید از این مطلب : 1440
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

من که می دانم

پیرمردی صبح زود از خانه اش خارج شد. در راه با یک ماشین تصادف کرد و آسیب دید عابرانی که رد می شدند به سرعت او را به اولین درمانگاه رساندند . .
پرستاران ابتدا زخمهای پیرمرد را پانسمان کردند. سپس به او گفتند: "باید ازت عکسبرداری بشه تا مطمئن بشیم جائی از بدنت آسیب دیدگی یا شکستگی نداشته باشه "
پیرمرد غمگین شد، گفت خیلی عجله دارد و نیازی به عکسبرداری نیست .
پرستاران از او دلیل عجله اش را پرسیدند :

 

     بقیه داستان را در ادامه مطلب بخوانید.



:: بازدید از این مطلب : 1459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

خلاقیت

روزی مرد کوری روی پله‌های ساختمانی نشسته و کلاه و تابلویی را در کنار پایش قرار داده بود روی تابلو خوانده میشد: من کور هستم لطفا کمک کنید .

روزنامه نگارخلاقی از کنار او می گذشت نگاهی به او انداخت فقط چند سکه د ر داخل کلاه بود.او چند سکه داخل کلاه انداخت و بدون اینکه از مرد کور اجازه بگیرد تابلوی او را برداشت ان را برگرداند و اعلان دیگری روی ان نوشت و تابلو را کنار پای او گذاشت و انجا را ترک کرد. عصر انروز روز نامه نگار به ان محل برگشت و متوجه شد که کلاه مرد کور پر از سکه و اسکناس شده است مرد کور از صدای قدمهای او خبرنگار را شناخت و خواست اگر او همان کسی است که ان تابلو را نوشته بگوید ،که بر روی ان چه نوشته است؟روزنامه نگار جواب داد:...

بقیه را در ادامه مطلب  بخوانید



:: بازدید از این مطلب : 1564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

وسعت زیبا دیدن

در یک بیمارستان دو بیمار به نام های تام و جک وجود داشتن که تام اجازه حرکت کردن نداشت ولی جک که تختش کنار پنجره بود می تونست هر کاری بکنه .
جک هرروز می رفت کنار پنجره و از زیبایی های طبیعت برای تام تعریف می کرد .
جک می گفت که پشت پنجره پارک بزرگی وجود دارد که حوضی در وسط ان مانند ستاره می درخشد و پرندگان اواز می خوانند و کودکان بازی می کنند .
جک هر روز تعریف می کرد ....
یک روز صبح که تام از خواب بیدار شد دید که جک نیست ...
پرستار را صدا زد و گفت که اون کجاست . پرستار گفت اون مرخص شده و تازه تو هم بهتری و می تونی حرکت کنی ...
تام با اصرار فراوان بالاخره تختش رو به کنار پنجره برد ... با صحنه ی عجیبی مواجه شد ...
پشت پنجره یک دیوار بزرگ بود که جلوی دید رو گرفته بود ......
دوباره پرستار رو صدا زد و جریان رو براش تعریف کرد . پرستار جمله ای گفت که سر تام گیج رفت ...
پرستار گفته که جک نابینا بود .

                به نظر شما از این داستان چه نتیجه می توان گرفت برایم بنویسید.      ممنون :کلباسی



:: بازدید از این مطلب : 1643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

رابطه های جالب 4

                                                                                       موفق باشید



:: بازدید از این مطلب : 1702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

ضربهای جالب



:: بازدید از این مطلب : 1645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

یک رابطه جدید ریاضی



:: بازدید از این مطلب : 1387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

از عجايب رياضي

13837x your age x 73

 

 

 

امتحان کنید ضرر نداره

سیزده هزار و هشتصد و سی و هفت ضربدر سن شما ضربدر هفتاد و سه

 
 
سن شما و سن شما و سن شما=x73سن شما1383

 

 

                                                                                          موفق باشید: کلباسی



:: بازدید از این مطلب : 1852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 / 3 / 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهه کلباسی
 

                                 از عجایب ریاضی (شماره 1)

                                                                                                      موفق باشید



:: بازدید از این مطلب : 1371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 / 3 / 1391 | نظرات ()